+31 (0)20 716 3866 ikwilwerken@enable-u.com

enabledBy… Vinay, Rob en Els

Nieuwemedewerkerstijdenscorona

Enabler worden in bijzondere tijden

Ondanks de coronacrisis gaan de werkzaamheden bij veel bedrijven natuurlijk gewoon door. Bij Enable U zijn zelfs drie nieuwe Enablers gestart! Dit betekent een andere manier van inwerken en een digitale kennismaking met het bedrijf. Hoe ervaren zij dit, waar lopen zij tegenaan en wat is hun indruk van Enable U?

Een nieuwkomer is hij niet helemaal; Vinay Binda heeft in de 7 jaar dienstverband bij zijn voormalige werkgever veelvuldig samengewerkt met collega’s van Enable U. De werkwijze en de sfeer waren daarom voor hem al bekend. Zijn eerste werkdag vond -nog net- plaats op kantoor.

“Ik werd warm ontvangen door Sherien, zij gaf mij een rondleiding en overhandigde mijn laptop en telefoon. Op mijn eerste werkdag was alles al helemaal geregeld!”

De dag erna sloot het Enable U hoofdkantoor haar deuren in verband met preventieve COVID-19 maatregelen en begon zijn remote inwerkperiode. Het volgen van de trainingen is volgens hem heel goed te doen. De groepstrainingen zijn wat lastiger, omdat je dan op je beurt moet wachten voordat je iets kunt zeggen of vragen. De openheid van collega’s zorgt er wel voor dat het makkelijk is om hulp te vragen en even met iemand mee te kijken naar de werkzaamheden die worden verricht. “Hiervan leer je toch meest,” geeft Vinay aan.

Ook nieuwe collega Rob Wolleswinkel merkt dat collega’s makkelijk en snel bereikbaar zijn. Hij heeft dan ook al meerdere ‘virtuele koffiedates’ gehad. “Als Security Officer is het belangrijk dat collega’s weten wie ik ben en wat ik doe. Ik probeer zelf het initiatief te nemen door collega’s op te zoeken en kennis te maken. Mijn agenda stroomt inmiddels behoorlijk vol.” Rob heeft ondanks het remote werken een erg positieve indruk van zijn nieuwe werkgever:

“Enable U geeft het vertrouwen dat ze de gezondheid en het welzijn van de collega’s hoog in het vaandel hebben staan. Dat is voor mij een heel belangrijke factor bij het kiezen voor een werkgever. Ook  kan ik mij goed vinden in het DNA van Enable U, het sluit aan bij hoe ik tegen de dingen aankijk.”

In tegenstelling tot de rest van de nieuwe collega’s is Office Manager Els Akerboom direct op kantoor aan de slag gegaan. “Er moeten natuurlijk wel pakketjes aangenomen worden en het is fijn dat er iemand op kantoor is voor het geval collega’s nog thuiswerkbenodigdheden willen komen ophalen.” Els geeft aan dat haar inwerkperiode juist nu relatief rustig verloopt en dit voor een fijne opstart zorgt. Er zijn natuurlijk werkzaamheden die pas gaan opstarten als iedereen er weer is, bijvoorbeeld de lunchvoorziening, dat ga ik pas ervaren op het moment als het aan de orde is. Het kan mij niet snel genoeg zijn, kom maar gezellig terug allemaal!”  Via video meetings, maar ook via de website van werken bij Enable U heeft Els een goede indruk gekregen van haar collega’s.

 “Leuk dat je op de website kunt zien wie jouw nieuwe collega’s worden en dat daar veel diversiteit in is te zien, van jong tot oud met verschillende culturele achtergronden. Een hele fijne mix”.

Alle drie de nieuwe collega’s zijn positief over het remote werken, maar kijken uit naar de terugkomst op kantoor. Vooral het rechtstreekse contact, de mogelijkheid tot spontaan en snel schakelen tussen collega’s en de gezelligheid wordt gemist.